27.01.2010

Reusita unei prospectii telefonice

Prospectia telefonica are foarte mult succes in zilele noastre. Nu necesita deplasare si este mult mai practica decat prospectia la domiciliu, ce-i drept. Dar prospectia telefonica are si ea defectele ei: telefonul este inainte de toate orb, anonim, imprecis, ceea ce-i da interlocutorului mai multe posibilitati de a spune nu.
1. Incepeti prin a da o imagine vocii dumneavoastra deoarece telefonul este orb, iar vocea este singurul instrument de lucru care va va reflecta personalitatea. O voce monocorda, trista si greu de auzit va duce inexorabil la esec. Astfel, exersati-va vocea cat mai des deoarece ea este prima dumneavoastra arma pentru a trece de toate barierele. Faceti in asa fel incat sa fie calda, clara si dinamica.
2. Personalizati apelul. Odata ce gheata a fost sparta, evitati sa spuneti lucruri inutile, treceti in mod delicat direct la scopul convorbirii. Oricat v-ar fi vocea de placuta, nu uitati ca v-ati deranjat interlocutorul care are cu siguranta ceva mai bun de facut. Apelul va trebui prin urmare sa fie simplu si rapid, toate dosarele necesare trebuind sa fie pregatite inainte de a efectua apelul.
3. Atingeti-va scopul. Scopul este intotdeauna acela de a obtine o intalnire. Pregatiti tot ceea ce aveti nevoie pentru a atinge acest obiectiv. Mentionati prin urmare la inceput datele dumneavoastra: numele dumneavoastra si cel al societatii. Apoi mentionati motivul apelului si pregatiti-va de obiectiile impotriva ofertei dumneavoastra, apoi la final propuneti o intalnire.
4. Dirijati conversatia. Bineinteles, nu puteti ghici toate reactiile potentialului client, de aceea trebuie sa va pregatiti pentru a face fata unor posibile obiectii. Mentineti pe primul plan motivatia apelului ascultandu-va clientul si raspunzand in mod corect si precis la intrebarile sale.

Articole de Lionel Mallecourt

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Aici poti adauga comentariul tau. Daca esti anonim , vrem sa te stim si noi. Poate o adresa de e-mail...